Még címe sincs...


Ha eddig jónak tartottam, most kicsit utálok kizárólag az érzéseimről beszámolni. Mindig így történt.  Ha valami mondanivalóm volt, kerestem egy nyugodt helyet és ott maradtam. Nagyon hasznos. Részben mert kivonultam a társadalomból úgy, hogy az egy fillérembe se’ került, aztán ott volt az ilyenkor legfontosabb és legkedvesebb magány.
Amit mostanában nem csinálok az a „Duna-nézés” a rakparton valahol a víz fővárosi szakaszán, pedig mind a magány, mind az ingyenes és igen jól működő el- és kivonulás ehhez volt és csak ehhez köthető. Rékának dünnyögtem egyszer így a fülébe, mikor megmutattam mindezt, és próbáltam rávenni, nézze valahogy úgy, egy kicsit mindazt amit lát (mintha tényleg én mutatnám), de mivel tényleg én mutattam –ami azt jelenti, hogy nem ő jött rá –, leszarta.
Ez is régen volt, de… szóval régen-régen sem volt jó kapocs a zavaros sötétbarna, sötétzöld szötty. Egy este történt, már elváltunk, ő a buszon ült útban hazafelé, én a hűvös rövidgatyás légmozgásban (nem volt szél) szintén – csak nem túl sietősen – hazafelé találtam kb. fél tálcányi bontatlan dobozos sört. Valaki lerakta a villanyoszlop alá, és aki arra járt, vett árat belőle.
És ó, igen, én ott voltam, leültem, és egy hullámtörőre álltam és leültem. Néztem  azt a fekete sima lapot, mely nem volt sem fekete, sem sima, sem lap, mégsem csalta meg a szemem. Rékának azt mondtam: a Duna nem néz vissza. Nézheted a felszínét, nézhetsz a távolba, láthatod a „végét”, azt amit az egyik partról a másik partnak hívnak, ahol ugyan ugyanúgy házak falába ütközik a szem, mégsem olyan, mint a belvárosban vagy a körúton. A Duna a szabadon kószáló szem ígéretét nyújtja. Ő nem volt ott este a rakparton, csak én és a dobozos sörök, páran. Az a telefonhívás is lement már, melyben elmondtam mindazt, amivel visszacsalogatni próbáltam őt magamhoz. A sörök, én, az este és az, hogy vérlázítóan későn menne haza anyuhoz nem hatották meg fiatal felnőtt lényét. A telefont eltettem, talán ki is kapcsoltam, és a sörök felé fordultam: -Magány…